سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوق، خوی صاحبان یقین است . [.امام علی علیه السلام]
قاطی پاطی

تام هنینک مخفیانه از انگلیس خارج شد

تام هنینک اوربو در پی تهدید به مرگ شدن به طور مخفیانه و تحت اسکورت پلیس از انگلیس  خارج شد.پلیس انگلیس به دلیل نقشی که این داور در حذف چلسی از گردونه لیگ قهرمانان داشت،به شدت نگران امنیت وی بود.

اوربو چهار درخواست قوی چلسی را برای گرفتن پنالتی در محوته ی جریمه ی بارسلونا رد کرد.در پایان این دیدار ،داور نروژی  که با خشم بازیکنان چلسی روبه رو شده بود،توسط گروهی از ناظران این باشگاه به بیرون از زمین منتقل یافت.

به گفته گراهام پل،پلیس انگلیس از بیم تلافی جویی هواداران خشمگین چلسی نخست هتل محل اقامت اوربو را تغییر داد و سپس  خروج وی را از کشور سازماندهی کرد.پل اظهار داشت:(وی تحت اسکورت پلیس مخفیانه از کشور خارج شد.هنینگ داور یک مسابقه ی فوتبال است.این یک اقدام زشت و نا پسندبود.)

 

بوسینگوا:نمی دانم او داور بود یا دزد!

مدافع راست چلسی به شدت به داور انتقاد کرد.چلسی نتوانست ماجرای فصل قبل را تکرار کند و به همراه منچستر یونایتد به فینال لیگ قهرمانان برسد.آبی ها که با قانون گل زده در خانه حریف  خذف شدند،بسیار به نصمیمات تام هنینک اوربو معترض بودند و می گفتند وی پنالتی های واضح آنها را نگرفته است.بعد از بازی دی دی ار دروگبا نتوانست خود را کنترل کند و اوربو را (مایه شرسماری)خوانده و ژوزه بوسینگوا هم حرف های او را تکرار کرد و گفت:(داور را خریده بودند.نمی دانم او داور بود یا دزد.هیچ حرفی برای توصیف آن آقایی که امروز در زمین بود ،چیدا نمی کنم.همه ناراحتیم ولی باید سرمان را بالا بگیریم.هیچ حرفی درباره گل بارسا نمی شود زد ولی داور باید چند پنالتی برای ما می گرفت.روشی که داور مسابقه داشت اصلا صحیح نبود.نباید بگذارند او باز هم داوری کند.)

 

مسی:فینال بین دو تیم برتر دنیاست

لیونل مسی امید وار است تیمش بتواند دوباره آن نمایش های جذاب را تکرار کند.

وی گفت:(امیدوارم  دوباره فوتبال خوب بارسلونا را در رم ببینم.این فینال بین دو تیم برتر دنیاست.چلسی تیم بزرگی است و بازیکنان خوب بسیاری دارد که همه قدرت بدنی بسیار بیشتری نسبت به ما داشتند.داشتیم بازی را می باختیم و به بهترین شکل ما را محار کرده بودند و نمی گذاشتند بازی خود را انجام دهیم.داشتم به اتفاقی که پارسال افتاد فکر می کردم ولی با باور و اطمینانی که به تیم داشتیم واکنشی عالی نشان دادیم.ما قبلا هم در بسیاری از دیدار ها

این روحی را به نمایش گذاشته بودیم.)

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سوباسا اوزارا 88/2/31:: 3:45 عصر     |     () نظر

روسیه- هلند(یورو2008)

 

در آن مسابقات هلند در سه بازی مرحله ی گروهی موفق شده بود نه گل وارد دروازه ی ایتالیا و رومانی کند و همین باعث شده بود که همه از آنها به عنوان امید اصلی قهرمانی نام ببرند.روسیه به گاس هیدینک پس از اینکه در دیدار اول1-4  به اسپانیا باخت در دو بازی خوب یونان و سوئد را شکست داد و به جمع هشت تیم رسید.

هیدینک در آن بازی به تیم هجومی هلند رو دست زد و روسیه از همان نیمه ی اول توپ را به مالکیت خود در آورد.هر چند نیمه اول با فرصتهای گلزنی کم و تقریبا برابربه پایان رسید اما از آغاز نیمه دوم روسیه با نشان کردن مدافعان کناری ضعیف هلند یعنی بولهروز و فن برونکهورست به حملات خود شدت بخشید و از همین راه به گل رسید.هلندی ها که  همه چیز را از دست رفته می دیدند جلوتر آمدند و در دقایق پایانی به گل تساوی رسیدند نا کار به وقت های اضافه بکشد.به نظر می رسید گل دیر هنگام هلند رو به بازی برمی گرداند و می توانند برتری بازی های قبلی خود را این بار به روسیه دیکته کنند اما در وقت اضافه روسیه چنان با شدت و پیاپی حمله کرد که هلندی ها به ناچار عقب مشستند و چون ذاتا تیمی نیستند که دفاع کردن رو بلد باشند دو گل خوردند و در چند صحنه دیگر جان سالم به در بردند.هیدینک در مقابل هجومی ترین تیم مسابقات با روش خدشان بازی کرد و مزد آن را گرفت.

 

بارسلونا- چلسی(لیگ قهرمانان 2008-2009 نیو کمپ)

 

هیدینک باز هم با یک تیم هجومی رو به رو بود اما این بار ترجیح داد عقب بنشیند و توپ را در اختیار هافبک های توانای بازسلونا بگذارد.چلسی با انجام دفاع منطقه ای نیمه ی اول را با تساوی بدون گل به پایان برد.پانزده دقیقه بین دو نیمه کلیدی ترین لحظات آن بازی بود.

زمانی که گواردیولا و کادر همراهش در فکر راههای باز کردن دفاع چلسی بودند، استاد هیدینک با زیرکی روش دفاع کردن تیمش را عوض می کرد به طوری که در نیمه ی دوم دیدیم که چلسی دست از دفاع منطقه ای برداشته و با روش پرسینگ دفاع می کند و بدین ترتیب بارسلونا که خود را برای مقابله با چلسی نیمه اول روبه رو می کرد رو دست خورد، هرچند در این نیمه دو موقعیت عالی توسط اتوو و بویان از دست رفت. اما بازی فکورانه چلسی و تغییر چهره اش در بین دو نیمه واقعا جلب توجه کرد.

بارسلونا (لیگ قهرمانان 2008-2009 استمفورد بریج )

 

در دیدار برگشت- همانطور که گواردیولا پس از بازی اعتراف کرد- باز هم هیدینک به بارسلونا رو دست زد. چلسی در خانه ی خود در حالی که به گل نیاز داشت بازی را هجومی شروع نکرد و باز هم ترجیح داد توپ در اختیار بارسا باشد. این بار برخلاف دیدار در نیوکمپ بازی یک طرفه نبود و بازی کنان چلسی بارها توانستند با ضد حمله خودشان را به دروازه ی بارسا نزدیک کنند و انصافا اگر اشتباهات داوری نبود، الان چلسی به فینال رسیده بود. آمار عجیب و غریب شوت های آبی و اناری پوشان که تا دقیقه ی 93 حتی یکی هم در چهار چوب دروازه ی چک نبود نشان از قدرت رهبری بالای هیدینک داشت.

وقتی به چند لحظه قبل از ضربه ویران کننده اینیستا برگردیم به نکته ی جالبی می رسیم: سانتر آلوز از راست توسط تری به نقطه ی کم خطر دور شد: در گوشه 18 قدم اسی ان توپ را از توره قاپید، اما نتوانست درسن آنرا دور کند. از بخت بد او توپ به زیر پای مسی افتاد و ...

جالب است بارسلونا در صحنه ای شوت در چارچوب میزند که اسی ان توپ را به مسی پاس میدهد؛ یعنی اتفاقی رخ داده که هیدینک نمی تواند در آن نقشی ایفا کند. شوت های خارج از چارچوب بارسا در طی 90 دقیقه قبل و اتفاقات این چند ثانیه انگار می خواستند به ما بگویند تیم هیدینک در این بازی زمانی تسلیم شده که یکی از بازیکنانش اشتباه فاحش داشته است. بعد از صعود آبی و اناری پوشان برخی اعتقاد داشتند چلسی با این روش بازی همان بهتر که به فینال نرسید، ولی واقعا کسی چه میداند هیدینک کی هجومی بازی میکند و کی دفاعی؟ درباره ی او فقط می توان گفت همیشه روشی انتخاب می کند که هیچ کس انتظار ندارد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سوباسا اوزارا 88/2/31:: 3:42 عصر     |     () نظر